domingo, 15 de marzo de 2015

MWC 2015 - El futur a les nostres mans

Si la passada edició del Mobile World Congress s’anticipava l'era del tot connectat, en la de 2015, s'ha reafirmat aquesta tendència. El denominat 'internet de les coses' han estat paraules que han tornat a sonar amb força. També 5G, la xarxa que haurà de sostenir i transmetre volum de dades que necessitarà la societat interconnectada. Si fa un any es parlava d'ella com alguna cosa molt llunyana, en aquesta ocasió s'han pogut veure algunes demostracions.



El principal problema del “tot connectat” és la falta de capacitat de les xarxes actuals. Actualment treballen per buscar aplicacions útils més enllà dels dispositius mòbils, el potencial de projectes com el de l'excavadora en tasques de rescat en catàstrofes, pot ser especialment útil.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bq_readers.png

Per altra banda m’agradaria fer menció a la marca espanyola que s'ha apuntat per primera vegada al MWC on ha tingut el seu propi stand. En ell han presentat el nou BQ Aquaris I4.5 Ubuntu Edition, així com una nova família de terminals amb Lollipop de sèrie sota el nom de Aquaris M.
L’Aquaris I4.5, al tenir aquest sistema operatiu permet accedir als anomenats Scopes, pantalles individuals d'inici ràpid per a música, vídeos, xarxes socials... BQ destaca els lliscaments per accedir a una pantalla o aplicació, en detriment dels botons.

De moment, Ubuntu Store compta amb poques apps, i potser es troba a faltar, per exemple, la de WhatsApp, encara que per als fans del programari obert, val la pena donar-li un cop d'ull.

4 comentarios:

  1. BQ porta ara un conjunt de materials per al tema 3D que volen portar a centres...es mouen molt! Vaig coincidir amb un dels CEO fa un parell de setmanes...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Treballo en una escola de monitor i de profe de reforç; l'equip d'informàtic disposa des de principis de gener d'una impressora 3D.
      I estem fent proves amb elles, petites figures, cauers, etc. Ja t'explicaré.

      Eliminar
  2. Durant uns anys la meva passio per la moto omplia gran part del meu temps lliure, va ser quan vaig iniciar el meu primer blog.
    https://www.moterus.es/motero/antilles/blog

    ResponderEliminar
  3. Durant uns anys la meva passio per la moto omplia gran part del meu temps lliure, va ser quan vaig iniciar el meu primer blog.
    https://www.moterus.es/motero/antilles/blog

    ResponderEliminar