viernes, 20 de marzo de 2015

Presentació dels projectes

Inici de la sessió


Entrem a l'aula i... Sorpresa!! Nova distribució de les taules! Entro amb cara d'estranyat i el primer que em trobo es la mirada del profe clavada als meus ulls. Tot seguit sense deixar ni un instant, la primera pregunta: - De quin grup ets?- Em pregunta el professor.

- Dia afortunat, aquesta me la se!- Penso per dins.

- Grup 1.- Responc tot content i satisfet.

- Et toca expossar primer. - Em respon el professor, com qui retorna una bolea a peu de xarxa en un partit de tennis.

- Ui ui uiii, haurem d'esperar als meus comanys. - Responc habilment.

- Perfecte, així explicaré la distribusió de l'aula. El grup 1 exposa primer - diu el professor.


- Això m'ha quedat clar. - Em dic a mi mateix.

- El grup 2 seu a les taules del lateral i faran d'inquisidors, el grup 3...

- Ep ep ep, alto aqui! Inquisidors? Anem forts avui no? - Penso per mi. M'els miro bé i me n'adono que s'els canvia la cara, es posen seriosos, amb mirades fixes, adopten un to de veu contundent... Els batejo als tres amb els sobrenoms: Tomás de Torquemada, Diego de Deza i Francisco Jiménez de Cisneros.

- Èric! Torna a l'aula!!- Em dic a mi mateix.

- ... el grup 4, es poble, no fan res. - Segueix el professor.

- Caram! Jo també m'apunto a fer d'espectador. - Penso.

- Els grups 5 i 6 realitzaran la tasca de tribunal. - Continua l'explicació i assenyala a la pissarra.

De sobte em giro per veure l'esquema de la pissarra - Ara ja sé qui és el botxí.- exclamo per dins.




- El control del temps el duré jo, i tindreu 10 minuts per grup. - Diu el professor mentre assenyala el seu lloc al dibuix de la pissarra.

- Uff ho tinc difícil, amb la mirada dels inquisidors no ho tinc molt clar que arribi als 10 minuts dalt del "ring".- Em dic a mi mateix.

- Un cop finalitzi el primer grup, s'asseurà al lloc del grup 6, el 6 on està el 5... - Segueix l'explicació del professor.

- Ji ji ji. - Amb un somriure contingut.

Intentant reprimir els pensaments, miro als inquisidors i els dic: - En algun moment o altre jo estaré al vostre lloc i vosaltres al meu. No us passeu!

...


"Tribunal de Galileo"

D'aquesta metodologia se'n diu "Tribunal de Galileo" i consisteix a donar diferents rols als alumnes i que aquests siguin rotatius. Els rols són:

Galileo: El alumnes que reslitzen l'exposició, els que són jutjats.

Inquisidor: Poden tallar en tot moment l'explicació que estiguin realitzant per tal de fer aflorar la cara dolenta dels que presenten el projecte.
Tribunal: Representen les persones que fan el seguiment més formal de la presentació. Realitzen preguntes un cop finalitza la presentació.
Poble: Poden veure què passa, però amb un interès poc real, gairebé sempre està fent altres coses mentre es presenten els projectes.
Cronos: En aquest car el professor actua de controlador del temps d’exposició i canvis de rol.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Galileo_before_the_Holy_Office.jpg

2 comentarios: