lunes, 20 de abril de 2015

STEAM 2


Ensenyament de la ciència per a ciutadans responsables
Charly Ryan @UniofWinchester
Professor d'Educació de la Universitat de Winchester (Hampshire, Regne Unit)

L'educació científica s'ha de centrar en competències que posin l'èmfasi en l'aprenentatge a través de la ciència, i ha de passar de STEM a STEAM per vincular la ciència amb altres matèries i disciplines.
Charly Ryan és coordinador de l'informe de la Comissió Europea «Science Education for Responsible Citizenship» (en vies de publicació). La seva tasca d'investigació i docència ha estat vinculada al disseny, l'execució i l'avaluació de programes que donen suport a la recerca i desenvolupament a les aules i que se centren en aspectes de la pedagogia de la ciència i la recerca de mitjans per aconseguir fer arribar aquests avenços a diverses audiències. Un dels seus focus d'atenció és la necessitat de concentrar-se en el desenvolupament i control de l'aprenentatge de l'estudiant, i els seus vincles amb l'avaluació. Un altre és també la necessitat de desenvolupar el paper que tenen escriure, parlar i escoltar en el desenvolupament de la comprensió.

Segons Charly Ryan ha d'existir un marc normatiu, polítiques col·laboratives i més científics per poder seguir prosperant.
Existeixen molts projectes però hi ha una manca d'intercomunicació entre ells, per altra banda com que aplicar la ciència és complicat, no es fa. Per això recomana tractar els problemes globals proposant solucions locals. A major implicació millors resultats, s'ha de fomentar al màxim la implicació i la motivació, ja que l'educació científica és per a tota la vida.



Recerca i innovació responsables (RIR), un nou context per a l'ensenyament de les ciències
Ignasi López Verdeguer @ignasilopezv
Director del Departament de Ciència de l'Obra Social "la Caixa"
Avui dia hi ha l'evidència que hem d'implicar la societat en general en les decisions sobre la forma i la direcció de la recerca i la innovació per contribuir a una economia intel·ligent, sostenible i integradora en el creixement de les nostres societats. Com afecta aquest nou paradigma de governança de la recerca i la innovació a l'educació de STEAM? La necessitat de més especialistes de STEAM és clau per al futur, però no és prou. També necessitem ciutadans científicament alfabetitzats, institucions que puguin fer front a la complexitat del món tecnològic, i científics que connectin millor amb les necessitats de la societat. En aquesta xerrada s'ha parlat de recerca i innovació responsables en relació amb l'educació científica i dels esforços realitzats en aquest sentit pel Grup "la Caixa".

Com diu Ignasi López Verdaguer, ens hem centrat en el "què" i no hem pensat en el "perquè".
S'ha de fomentar la Recerca i Innovació Responsable (RIR), Responsable Resserch Innovation (RRI).
La ciència i la tecnologia ha d'anar de ma mà de la ciutadania, ha d'existir un diàleg ètic i moral on els polítics hi col·laborin i es realitzi un treball conjunt de la ciència i la societat.
La tecnologia avança més ràpid que la societat i l'està deixant enrere. No ens ho podem permetre!


Charly Ryan i Ignasi López Verdeguer presentats per Lluís Noguera


2 comentarios: