lunes, 4 de mayo de 2015

Entorns Personals d’Aprenentatge, PLE


Els Entorns Personals d’Aprenentatge (PLE, per les seves sigles en anglès de 
Personal Learning Environment) són el conjunt d’eines, aplicacions, serveis web, relacions i/o interaccions que una persona utilitza per a gestionar el seu propi procés d’aprenentatge. Aquests sistemes ajuden als estudiants a prendre el control i gestió del seu propi aprenentatge.

Entre tots els companys varen respondre el següent:

Com es pot fer una avaluació personalitzada / diferenciada sense que “s’emprenyi” l’alumnat?

És complicat fer una avaluació diferenciada d’una mateixa activitat per a tothom, perquè entre ells es compararan i no ho trobaran just. Així que s’ha de recórrer a altres mètodes, com per exemple:

Fer propostes diferents de les activitats en funció de l’alumnat.

Fer grups heterogenis on hi hagi diversitat d’alumnes i tot quedi més compensat.

Es poden incloure més ítems a les rúbriques per poder portar a terme aquesta avaluació més personalitzada.

Podem aprendre de forma efectiva i significativa a qualsevol lloc i moment?

Segons Asimov, es pot aprendre sempre i on sigui. Sí que és cert que es pot aprendre a qualsevol lloc i moment, però també influeix la disposició que cadascú tingui per aprendre. S’ha de voler i s’ha d’estar disposat per aprendre de forma efectiva i significativa.

Les biblioteques i centres de recursos, quin paper hi juguen en el PLE?

Personalment jo prefereixo fer una primera part d’estudi sol, i una segona compartida. Les biblioteques no considero que sigui un entorn on es pugui estar son ni fer un debat per compartir coneixements.

Tot i així, considero que és un bon lloc per cercar informació i acumular coneixements per al nostre aprenentatge personal.

Les classes presencials, com connecten amb el PLE?

Crec que les classes presencials són importants per poder fer un seguiment més proper i més humà de l’alumne per part del professorat. El fet que puguis tenir un feedback constant amb els alumnes, cara a cara, és un punt a favor a tenir en compte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario